Tuesday, 25 December 2012

Social Network ဆုိတာဘာလဲ

Web 2.0 ေခၚ Social Network ဆိုတာဟာ လူတိုင္းနီးပါး၊ လူငယ္တိုင္းလိုလို ၾကားေနရတဲ့ ေခတ္ေပၚ အေခၚအေ၀ၚတစ္ခုပါ။
အင္တာနက္ေပၚမွာ လူအမ်ားႏွင့္ ခ်ိတ္လို႔ရတဲ့ ေနရာေပါ့။ မိုဘိုင္းလ္ဖုန္းႏွင့္လည္း သံုးလို႔ရတယ္။ နည္းပညာ တစ္ေခတ္စမ္းထမႈေပါ့။ ၀ါသနာတူရာ စိတ္၀င္စားတဲ့ နယ္ပယ္အလိုက္ကို မိတ္ေဆြဖြဲ႕ၿပီး ဆံုဆည္းရာ ရပ္၀န္းနယ္ပယ္ တစ္ခုလို႔ေျပာရင္လည္း မွားမယ္မထင္ပါဘူး။

Freedom is not free လို႔ေျပာၾကတာ ရွိသလို free ရတိုင္းလည္း တကယ္ေတာ့ free မျဖစ္ဘူး။ တကယ့္ေလာကမွာ free ဆိုတာ မရွိပါဘူး။ အေပးအယူေတြခ်ည္းပါဘဲ။

Social Network Site ေတြမွာ အဖြဲ႕၀င္လုပ္လိုက္တာႏွင့္ ကိုယ့္ရဲ႕အခ်က္အလက္ေတြဟာ အဲဒီ၀က္ဆိုက္ပိုင္ရွင္ ဆီကို ေရာက္သြားၿပီ။ သူႀကိဳက္သလို စီမံႏိုင္ခြင့္ကို သေဘာတူလို႔ free သံုးလို႔ရတာေပါ့။ အခုေနာက္ပိုင္း account အသစ္ေတြေတာင္မွ သတ္သတ္လုပ္စရာ မလိုေတာ့ဘဲ ကိုယ့္ရဲ႕ email ID ႏွင့္ password ကိုပဲ သံုးၿပီး ၀င္လို႔ရတဲ့ social site ေတြ အမ်ားႀကီးရွိလာပါၿပီ။

Campaign လုပ္တာျဖစ္ျဖစ္ အမ်ားသိေအာင္ျဖန္႔ရမယ့္ သတင္းေတြကို ျဖန္႔ခ်င္တဲ့အခါမွာ ကိုယ့္ email ထဲကို၀င္ၿပီး ကိုယ္တုိင္စာပို႔စရာ မလိုေတာ့ဘူး။ Social Site ေတြကေန form ေလးလုပ္ေပးထားတာေလးကို ၿဖည့္ၿပီးေတာ့ အဲဒီမွာ ကိုယ့္နာမည္၊ email ID ႏွင့္ email password ကို ထည့္လိုက္တာႏွင့္ ကိုယ့္ရဲ႕ email ထဲက contact မွာ ရွိရွိသမွ်သူေတြဆီကို ကိုယ့္ email ကိုယ့္ နာမည္ႏွင့္ စာပို႔ေပးပါတယ္။

Website ေတြ blog ေတြ social site ေတြ အမ်ားႀကီးကို ဘာျဖစ္လို႔ free ျဖစ္ေနတာလည္းဆိုတာ စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းပါတယ္။

Social site ျဖစ္ျဖစ္ free ရတာေတြေရာ ၀ယ္ရတာေတြေရာ သံုးတဲ့အခါတုိင္း agreement (သေဘာတူခ်က္) ကို သေဘာတူေၾကာင္း ႏွိပ္ၿပီးမွသာ သံုးခြင့္ရတာပါ။ ဒါေပမယ့္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ အဲဒီထဲမွာ ဘာေတြပါတယ္ဆိုတာ မဖတ္ၾကဘူး။ ဖတ္လည္း နားမလည္းဘူးေပါ့။

အဲဒီ free ၀န္ေဆာင္မႈ ေပးတဲ့သူေတြမွာလည္း ႀကီးႀကီးမားမား ကုန္က်စရိတ္ေတြရွိပါတယ္။ အဲတာေတြအတြက္ ၀င္ေငြျပန္ရေအာင္ လုပ္ရပါတယ္။ အဲတာကို user ေတြက သေဘာတူလို႔ free သံုးခြင့္ရတာပါ။

Social Network Site ေတြဟာ ထုတ္လုပ္သူ လုပ္ငန္းရွင္ေတြအတြက္သူတို႔ ေရာင္းကုန္ကို ေႀကာ္ျငာဖို႔ ပစ္မွတ္ျဖစ္လာသလို ေႀကာ္ျငာလုပ္ငန္းရွင္ေတြ အတြက္လည္း ပစ္မွတ္ ျဖစ္လာတယ္။ ၾကားခံေႀကာ္ျငာႏွင့္ ၀င္ေငြရွာတဲ့ သူေတြအတြက္လည္း အဓိက ၀င္ေငြရတဲ့ ေနရာဟာ Social Network Site ေတြလို free ၀န္ေဆာင္မႈေပးတဲ့ site ေတြပါဘဲ။

အဲဒီ၀က္ဆိုက္ေတြကို ၀င္လိုက္တာႏွင့္ ကိုယ့္ email အပါအ၀င္ username ႏွင့္ password ေတြကိုပါ ေပးလိုက္ရတာပါ။ ကိုယ္သံုးေနတဲ့ ၀န္ေဆာင္မႈကို ေပးတဲ့ဆုိက္ေတြက သူတို႔ေၾကာ္ျငာစရာရွိရင္ ကိုယ့္ email ႏွင့္ ကိုယ့္ contact အားလံုးဆီကို ပို႔လိုက္လို႔ရတယ္။ ကိုယ့္အခ်က္အလက္ေတြ သူမ်ားကို ျပန္ေရာင္းလို႔လည္း ရေသးတယ္။

အင္တာနက္ေပၚမွာ အားတုိင္း ကေလ့ခ်င္တဲ့ သူေတြ သတိထားစရာပါ။ ကိုယ့္ရဲ႕ privacy ႏွင့္ လံုၿခံဳမႈကို တန္ဖိုးထားခ်င္ရင္ေတာ့ သတိထား သံုးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္လို႔ သံုးေတာ့မယ္ဆိုရင္လည္း email ID သီးသန္႔ေတြႏွင့္ အသံုးျပဳသင့္ပါတယ္။ username ႏွင့္ password ေတြလည္း တစ္ျခားဟာေတြႏွင့္ မတူေအာင္ သံုးသင့္ပါတယ္။ ကိုယ္ေရး အခ်က္အလက္ေတြကိုလည္း ကိုယ္မွတ္မိေနမယ့္ အမွားေတြသာ ေပးသင့္တယ္။

Email ID အမ်ားႀကီးသံုးသူေတြအတြက္ account တစ္ခုထဲကေနတျခား email ေတြ ဘယ္လိုၾကည့္လို႔ရတယ္ ဆိုတာ ဒီေဆာင္းပါး (Master Email account ဘယ္လိုသံုးမလဲ) မွာ ဖတ္ႏုိင္ပါတယ္။ (burmait.net မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။)

0 comments:

Post a Comment