ကြန္ပ်ဳတာ
တိုက္ရိုက္အဓိပၸါယ္ျပန္လွ်င္ သခ်ာၤတြက္စက္ျဖစ္ပါသည္။ တနည္းအားျဖင့္၎မွာ လွ်ပ္စစ္စြမ္းအားႏွင့္ သခ်ာၤ ပညာရပ္မ်ားအား အသံုးျပဳ၍ လုပ္ငန္းရပ္မ်ားအား အဆင္ေျပေခ်ာ ေမႊ႔လြယ္ကူေစရန္ ဖန္တီးယူထားသည့္ စက္အမ်ဳိးအစား တခုျဖစ္ပါသည္။ မွတ္တမ္းမ်ား သိမ္းဆည္းျခင္း (Datastorage)၊ ျပန္လည္ ေခၚယူျခင္း (Retrive)၊ အစီအစဥ္မ်ား ထည့္သြင္းျခင္းနွင့္ ထုတ္ယူျခင္း(l/O Device)၊ စဥ္းစား တြက္ခ်က္ေပးျခင္း (Calculate) တို႔အား လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား အလိုက္အသံုးျပဳႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။
ကြန္ပ်ဳတာအား တီထြင္ရန္ စတင္စဥ္စားခဲ့စဥ္ ထဲကပင္ လုပ္ငန္းရပ္အသီးသီး၌ အသံုးျပဳႏိုင္ရန္ ရည္ရြယ္၍ တီထြင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ စတင္တီထြင္ခဲ့စဥ္အခ်ိန္တြင္ (Analog Computer) နွင့္ (Digital Computer) ဟူ၍ တည္ေဆာက္ပံုႏွစ္မ်ဳိး ရွိခဲ့ပါသည္။ (Analog Computer)သည္ လွ်ပ္စစ္စြမ္းအားရရွိမႈပမာဏ အနည္းအမ်ားေပၚ မူတည္၍ အနီးစပ္ဆံုး ေဖာ္ျပေပးျခင္းျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ပါသည္။ (Digital Computer)သည္ လွ်ပ္စစ္စြမ္းအား အတိအက် ရရွိမႈအေပၚ မူတည္၍ လုပ္ေဆာင္ပါသည္။
ကြန္ပ်ဳတာ မတိုင္မွီ ေခတ္
၁၆ ရာစုႏွစ္ေႏွာင္းပိုင္းမွ စတင္၍ လုပ္ငန္းရပ္ အသီးသီးအား လြယ္ကူေခ်ာေမႊ႔ ဆင္ေျပေစရန္ ပညာရွင္မ်ားမွ[ေပသီး](abacus)အား အေျခခံ၍ အဆင့္ဆင့္ စမ္းသပ္တီထြင္လာခဲ့ၾကပါသည္။ ၁၆၁၄ ခုနွစ္တြင္(John Napier)မွ သခ်ာၤပညာရပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ တြက္ခ်က္မႈမ်ားအား အဆင္သင့္ ၾကည့္ရႈႏိုင္ရန္ .၅ ဒႆမ ငါးေနရာအထိ အတိအက် တြက္ယူအေျဖထုတ္ေပးထားေသာ အစီအစဥ္ (Logarithms)အား တီထြင္ဖန္တီးခဲ့သည္။
၁၆၁၅ တြင္ William Oughtred မွေန၍ (Slide Rule) စနစ္အားတီထြင္ ့ ခဲသည္။(Slide Rule) ဆိုသည္မွာလ်ွင္ျမန္စြာတြက္ခ်က္နိုင္ရန္အ တြက္(Logarithms) စနစ္အားအက်ဥ္းခ်ဴံး စီစဥ္ထားေသာသခ်ာၤ ပညာရပ္ပိုင္းဆိုင္ရာအသံုးခ်မွုမ်ားျဖစ္ပါသည္။ ၎အား ယေန႔ကာလ ေခတ္ေပၚအီလက္ထရြန္းနစ္သခ်ာၤတြက္စက္(Electronic Calculator) မ်ားတြင္အသံုးျပဳထားပါသည္။
၁၆၂၃ တြင္ William Schickard မွ သခ်ာၤတြက္စက္၏ အစျဖစ္ေသာ(Mechanical Calculator) အား တီထြင္ ခဲ့ပါသည္။ ပထမဦးဆံုး စက္ကိရိယာျဖင့္ တြက္ခ်က္ျခင္း အစီအစဥ္အား ျပင္သစ္နိုင္ငံသား ျဖစ္သူသခ်ာၤနွင့္ ဒႆနိကပညာရွင္ Blaise Pascal မွ ၁၆၄၂ ခုနွစ္တြင္ တီထြင္ခဲ့ၿပီး ၁၆၄၅ ခုနွစ္တြင္ စတင္ထုတ္လုပ္ခဲ့ပါသည္။
၎ကိရိယာအား အလုပ္လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ရန္အ တြက္ လက္ျဖင့္ ေမာင္းႏွင္ရေသာ ဂီယာ(gear)မ်ား၊ စက္သီး (Pulley)မ်ားျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းတည္ေဆာက္ထားပါသည္။ ၁၆၇၂-၁၆၇၄ ခုနွစ္တြင္ Gottfried Leibniz မွ ပထမဆံုး(Calculator) အား တီထြင္နိုင္ခဲ့ပါသည္။ ၁၈၀၁ ခုႏွစ္တြင္ Joseph Marie Jacquard ၏ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္မႈျဖင့္ အလိုေလ်ာက္ လည္ပတ္ႏိုင္ေသာ ယက္ကန္းစက္တမ်ဳိးျဖစ္သည့္ (Analytical Engine) ကို ရရွိခဲ့သည္။
၎စက္မွာ အေပါက္မ်ားစြာ ပါ၀င္ေသာကဒ္ျပား (Punched-Card) မ်ားျဖင့္ ထည့္သြင္းအသံုးျပဳ ခဲ့သည္။ ၁၈၂၀ တြင္ Charles Thomas de Colmar မွ ပထမဆံုး ျပည့္စံုေသာ တြက္ခ်က္မႈ အတိုင္းအတာအား တိုးျမႇင့္ေပးခဲ့ပါသည္။
၁၈၂၂ ခုနွစ္တြင္ အဂၤလန္နိုင္ငံမွ Charles Babbage သည္ ဓါတ္ခြဲစက္(Analytical Engine) တခုျပဳလုပ္ရန္အ ၾကံရွိခဲ့၍ ၎စက္တြင္ မည္သည့္ တြက္ခ်က္မႈမ်ဳိးမဆို ပါ၀င္ထည့္သြင္းထားသည္။ သို႔ရာတြင္ ၎စက္အတြက္ လိုအပ္သည့္ ဖြဲ႔စည္းပံုအား တည္ေဆာက္နိုင္ရန္အတြက္မူ ယင္းအခ်ိန္ကာလတြင္ ပညာရွင္မ်ား အေနျဖင့္ မ်ားစြာမွ အခက္အခဲ ရွိခဲ့ၾကပါသည္။
Charles Babbage ၏မူလစိတ္ကူးမွာယင္းစက္သည္အ ခ်က္အလက္ေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာအ ားလက္ခံနိုင္၊ထည့္သြင္းနိုင္၊အ ေျဖထုတ္နိုင္ရန္ျဖစ္ပါသည္။
၂၀ ရာစုနွစ္အ ေစာပိုင္းတြင္ ေလဟာမီးလံုး (Vacuum Tube) မ်ားအား အသံုးျပဳျခင္းျဖင့္ ကြန္ပ်ဳတာ စက္မႈပညာမွ အီလက္ထေရာနစ္စနစ္သို႔ ကူးေျပာင္းလာခဲ့ၾက၍ ဂီယာ (Gear) နွင့္ စက္သီး (Pulley) တို႔အား မလိုအပ္ေတာ့ေခ်။ လွ်ပ္စစ္ခလုတ္မ်ားမွ တူညီေသာ ရလဒ္အေျဖမ်ားကို ရရွိနိုင္ျပီျဖစ္ပါသည္။
ယင္းတြင္သေကၤတနွစ္ခုပါသည့္ (Binary) ဘာသာမ်ားျဖင့္အသံုးျပဳထားပါသည္။ အခ်က္အလက္နွင့္ ညႊန္ၾကားခ်က္မ်ားအ ား(l/O) ျဖင့္အက်ဥ္းခ်ဳံးထားပါသည္ ၎စနစ္မွာ (0) နွင့္ (၁) နံပါတ္မ်ားအ ားအ ဖြင့္၊အပိတ္ (On/Off) လုပ္ေပးျခင္းျဖင့္လုပ္ငန္းရပ္မ်ားအား၀န္ပိုက်ဳံ႕လာေစပါသည္။
ေလဟာမီးလံုး (Vacuum Tube) မ်ားမွာဂိီယာ (Gear) နွင့္ စက္သီး(Pulley)မ်ားထက္ ပိုမိုတိက်စြာ အလုပ္လုပ္ေဆာင္လာနိုင္ပါသည္။ Charles Babbage စဥး္စားထားခဲ့သည့္ (Analytical Engine) မွာ ၁၈၃၀ ခုနွစ္ေရာက္မွ အၿပီးသတ္ ဖန္တီးနိုင္ခဲ့ပါသည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္ ၎၏ စဥ္းစားမႈမ်ား အားလံုးသည္ ယေန႔ေခတ္ကာလ အသံုးခ်ေနၾကေသာ (Programmable Computer) အျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိလာခဲ့ပါသည္။
၁၈၉၀ ခုနွစ္တြင္ Herman Hollerith မွ အေမရိကန္ သန္းေခါင္စာရင္း မွတ္တမ္းအတြက္ ကဒ္ျပားမ်ားအား အေပါက္ေဖာက္ျခင္းစနစ္ (punched-Card System) အျဖစ္ တိုးျမႇင့္ေပးခဲ့သည္။ ၁၉၃၆ ခုနွစ္တြင္Alan Turing မွ ကြန္ပ်ဳတာ၏ သခ်ာၤပညာရပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ သီအိုရီမ်ားအား တိုးျမႇင့္ထုတ္လုပ္ခဲ့သည္။ ၁၉၃၈ ခုနွစ္တြင္ Konrad Zuse မွ(Boolean) အကၡရာသခ်ာၤစနစ္အား အသံုးျပဳ၍ ပထမဆံုး (Binary Caculator) အျဖစ္ တည္ေဆာက္ခဲ့သည္။
၁၉၃၉ ခုႏွစ္တြင္ ပထမဆံုး[သခ်ာၤ] ႏွင့္ [ရူပေဗဒ] ပညာရပ္မ်ားအား လွ်ပ္စစ္စြမ္းအားျဖင့္ အဓိက အသံုးျပဳထားျပီး စက္ပိုင္းဆိုင္ရာ တြက္ခ်က္မႈျဖင့္ အလုပ္လုပ္ႏိုင္ေသာ (J V Atanasoff-Barry) ကြန္ပ်ဳတာအား အေမရိကနိုင္ငံတြင္ တီထြင္ခဲ့သည္။ ၎စက္အား ပထမဆံုး ေလဟာမီးလံုးတြဲမ်ားနွင့္ အသံုးျပဳ ဖန္တီးတည္ေဆာက္ထားခဲ့သည္။ ၎စက္မွာ လုပ္ငန္းရပ္တခုအတြက္သာ ပံုေဖာ္ထားပါသည္။ သို႔ရာတြင္ အလြန္ရွည္လ်ားေသာ သခ်ာၤပညာရပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ဇယားၾကီးမ်ား၏ တြက္ခ်က္မႈမ်ားအား တခုခ်င္းစီ အနီးစပ္ဆံုး တြက္ခ်က္ႏိုင္ေအာင္ ေရးဆြဲခဲ့ပါသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံကြန္ပ်ဳတာ သမိုင္း
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ကြန္ပ်ဴတာ တကၠသိုလ္ မဆိုထားဘိ ကြန္ပ်ဴတာဌာနပင္ မရွိေသးမီက (၁၉၇၃ ခုႏွစ္ မတိုင္မီက) တကၠသိုလ္တခု၏ သခ်ၤာဌာနလက္ေအာက္တြင္ တြက္ခ်က္ေရး ယူနစ္အျဖစ္ စတင္ ဖဲြ႕စည္းခဲ့သည္ဟု အဆိုရွိသည္။ လူဦးေရ သန္းေခါင္စာရင္း ေကာက္ယူမွတ္တမ္းျပဳစုေသာ ကိစၥရပ္မ်ားကို ကူညီေဆာင္ရြက္ခဲ့ရေၾကာင္းလည္း သိရသည္။ စကၠဴ ကဒ္ျပားမ်ားကို စက္ျဖင့္ အေပါက္ေဖါက္ၿပီး သံုးရေသာ စနစ္ျဖစ္သည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ပီစီမဟုတ္ေသးေသာ ကြန္ျပဴတာမ်ား တစ္စတစ္စ ေရာက္ရွိလာၿပီး
၀န္ႀကီးဌာနအခ်ဳိ႕တြင္ သံုးစဲြလာသည္။
MCC အမည္ျဖင့္ ကြန္ျပဴတာပညာ ဆင့္ပြါးေပးေသာ အစုအဖဲြ႕ရွိခဲ့ဖူးၿပီး ကြန္ျပဴတာသင္တန္းေက်ာင္း လံုး၀မရွိဟု ဆိုသည္။ ေရွးဦးစြာ ေရာက္ရွိလာေသာ PC တို႔တြင္လည္း CD ROM, Sound card, Mouse စသည္တို႔ မပါ၀င္ေသးပဲ DOS Version ျဖင့္ပင္ Run ႏိုင္ေသာ စာစီစာရိုက္အတြက္ (WordStar) စာရင္းဇယားဆဲြရန္ (Foomtools) စသည့္ ေဆာ့ဖ္၀ဲမ်ား သံုးၾကရသည္ ဆိုပါသည္။
ေနာက္ပိုင္း (Wordperfect 5.1) ေပၚေပါက္လာၿပီး (Dbase 4), (Lotus 1-2-3) စသည္တို႔အျပင္ (Harbor Graphic 3 ), (AutoCAD) စသည္တို႔ကိုပါ သံုးစဲြလာႏိုင္ေၾကာင္း သိရပါသည္။ WINDOWS OS ေပၚလာေသာ အေျပာင္းအလဲၿပီးသည့္တိုင္ ျမန္မာျပည္တြင္ ကြန္ျပဴတာျမင္သိထိေတြ႕ဖူးသူ အလြန္နည္းပါးၿပီး WINDOW 95 ေပၚေပါက္လာၿပီးမွ တစတစ ျပည္သူလူထုအတြင္း ကြန္ျပဴတာ သံုးစဲြႏိုင္ေသာ အေျခအေန ေရာက္လာခဲ့ပါသည္။
သင္ၾကားေရးတြင္မူ WINDOWS 3.1 ေခတ္ကပင္ CSS, RS, MCC စေသာ သင္တန္း အဖဲြ႕အစည္းမ်ားလည္း ေပၚထြန္းလာၿပီး။ ACE, KMD စသည့္ အဖဲြ႕အစည္းမ်ားလည္း ဆက္လက္ ေပၚေပါက္လာေၾကာင္း သိရပါသည္။
ကြန္ျပဴတာဂ်ာနယ္သည္လည္း ျမန္မာ့ကြန္ျပဴတာသမိုင္းတြင္ အေရးပါေသာ အခန္းမွ ပါ၀င္ေနကာ အက်ဳိးျပဳ ပံ႔ပိုးကူညီႏိုင္ခဲ့ပါသည္။
ဒင္းနစ္၀င္းသိန္း၏ အစီအစဥ္ျဖင့္ အခ်ဳိ႕အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ားအတြက္ LC630 Macintosh ကြန္ျပဴတာမ်ား အေၾကြးေရာင္းခ်ေပးခဲ့ရာမွ ၿမိဳ႔ငယ္ေလးမ်ား၏ အထက္တန္းေက်ာင္းမ်ားပါ ကိုယ္ထူကိုယ္ထ စနစ္ျဖင့္ Clone PC မ်ား ၀ယ္ယူသိမ္းဆည္း ျပသေသာအေလ့၊ Multimedia classroom မ်ား ဖဲြ႕စည္းတည္ေဆာက္ေသာ ဓေလ့မ်ား ထြန္းကားခဲ့သည္ ဆိုပါသည္။
ဆက္လက္ၿပီး Network ကြန္ယက္ခ်ိတ္ဆက္ေသာ လုပ္ငန္းမ်ား ဖံြ႕ၿဖိဳးလာခဲ့ေသာ္လည္း အင္တာနက္ကို တိုက္ရိုက္ မသံုးႏိုင္ေသးပဲ အင္ထရာနက္သံုးၾကရသည္ ဆိုပါသည္။
Dial up စနစ္ ကြန္ယက္ခ်ိတ္ဆက္ပစၥည္းတို႔မွာ ခြင့္ျပဳခ်က္မရလွ်င္ သံုးစဲြခြင့္မရွိေသာ ကန္႔သတ္ပစၥည္း ျဖစ္ခဲ့ရၿပီး ေနာင္အခါ IP Star စေလာင္းမ်ားျဖင့္ Internet ခ်ိတ္ဆက္ အသံုးျပဳမႈအထိ က်ယ္ျပန္႔ လာသည္ဆိုပါသည္။
ကြန္ျပဴတာ၀န္ေဆာင္မႈအပိုင္းတြင္ စာစီစာရိုက္လုပ္ငန္းမွာ စီးပြားျဖစ္အသြင္ ဦးစြာေပၚေပါက္လာၿပီး၊ ကြန္ျပဴတာျဖင့္ ဇာတာဖဲြ႕ေပးျခင္းစသည္တို႔လည္း ပိုမိုေစာစီးစြာ ေပၚေပါက္ဖူးသည္ဆိုပါသည္။ စာစီရာမွ ဒီဇိုင္းလုပ္ငန္းမ်ား ထိုမွတဆင့္ စီဒီဗီဒီယိုအေခြကူးျခင္း/ MP3 ေျပာင္းေပးျခင္း၊ ငွားရမ္းျခင္း ဓါတ္ပံုအ ေခြထုတ္ျခင္း ဗီဒီယိုတည္းျဖတ္ျခင္း ကာတြန္းရုပ္ရွင္ဖန္တီးျခင္း၊ ဂိမ္းဆိုင္မ်ား ဖြင္ျခင္းတို႔ႏွင့္အတူ ဆိုင္ဘာကေဖးဆိုင္မ်ား ေပၚထြန္းလာသည္အ ထိ ကမၻာႏွင့္အညီ ရင္ေဘာင္တန္းလိုက္လာႏိုင္သလို IT ပညာရွင္မ်ားလည္း အထိုက္အေလ်ာက္ ေပၚေပါက္လာၿပီး ကြန္ယက္မ်ား ခ်ိတ္ဆက္ထိန္းသိမ္းေပးျခင္း ေဆာ့ဖ္၀ဲေရးသားေရာင္းခ်ျခင္း။ Webpage ဒီဇိုင္းေရးဆဲြေၾကာ္ညာေပးျခင္း စသည့္အတတ္မ်ားလည္း တတ္ကၽြမ္းလာေနၿပီ ျဖစ္ပါသည္။ ဟက္ကာမ်ားလည္း ရွိသည္ဟု ၾကားသိေနရပါသည္။
ကြန္ျပဴတာသမုိင္း...........
ကြန္ပ်ဴတာဆုိတာ
“ကြန္ပ်ဴတာ”ဆိုတာ ဘာလဲတဲ့ !!
ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ေသခ်ာတာေတာ့ “ကြန္ပ်ဴတာ”ဟာ electronic device (ပစၥည္း) တခုျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕ စတင္ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ သမုိင္းေၾကာင္းကို ေလ့လာမယ္ဆိုရင္ ဟိုးလြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း (၁၀၀)ေက်ာ္ ေလာက္တုန္းက ေရွးေခတ္လူသားေတြ သုံးခဲ့တ “ေပသီး” (သို႔) ဂဏန္းေပါင္းစက္ (Abacus) ေခတ္ကို ျပန္ေရာက္သြားပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီ (Abacus) “ေပသီး”ကေန အ ေျခခံၿပီး လူေတြဟာ ဂဏန္းေပါင္းစက္ တီထြင္လာႏိုင္သည္အထိ ဉာဏ္ရည္ေတြ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီ ဂဏန္းေပါင္းစက္မွတဆင့္ မွတ္ဉာဏ္ (Memory) ပိုမိုေကာင္းမြန္ တြက္ခ်က္ (processing)ႏိုင္ေသာ ကြန္ပ်ဴတာေတြအထိ တီထြင္တိုးတက္လာခဲ့ပါတယ္။ ကြန္ပ်ဴတာရယ္လို႔ ျဖစ္ေပၚလာေပမယ့္လည္း ကြန္ပ်ဴတာဆိုတဲ့ ေရွးသမိုင္းေၾကာင္းေတြ ထပ္ရွိပါေသးတယ္။
ဒီအ ပင္ကိုဘယ္လိုစိုက္ခဲ့လဲ၊ ေျမၾသဇာဘယ္လုိသုံးရလဲ၊ ေျမၾသဇာအတြက္ ႏြားေခ်းဘယ္ႏွစ္ပိႆာ ထည့္ရတယ္။ အဲဒီအပင္က စုိထိုင္းတဲ့ေနရာမွာ ေပါက္တာလား ၿပီးေတာ့ ေျခာက္ေသြ႕တဲ့ေနရာမွာ ေပါက္တာလား စသည္ျဖင့္ ပုံစံေတြနဲ႔ ေလ့လာမယ္ဆိုရင္ ဒါက စိုက္ပ်ဳိးေရးသမား အလုပ္ျဖစ္သြားပါျပီ။
ပိုဆိုးတာက နည္းပညာ (Technology) ဆိုတာကလည္း အခ်ိန္နဲ႔အမွ် ေျပာင္းလဲတိုးတက္ (update) အျမဲျဖစ္ေနတဲ့အခ်ိန္။ ဒီအခ်ိန္မွာ ကိုယ္က သမိုင္းေၾကာင္းပဲ အေသးစိတ္ျပန္သြားၿပီး ေလ့လာမယ္ဆိုရင္ အက်ဳိးထူးလာႏိုင္ဖို႔ နည္းလမ္းနည္းပါတယ္။
ေျမာင္းႀကီးႀကီးခုန္ဖို႔ေနာက္ကိုေျခ(၂)လွမ္း၊ (၃)လွမ္းေလာက္လွမ္းလိုက္ပါ။ ၿပီးေတာ့မွ အရွိန္နဲ႔ ေျပးခုန္လိုက္ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ ဟုိဖက္အျခမ္းက Update Technology ကို မေရာက္စရာအေၾကာင္း မရွိပါဘူး။
Computer History
Year/Enter | Computer History
Inventors/Inventions | Computer History
Description of Event |
1936 | Konrad Zuse - Z1 Computer | First freely programmable computer. |
1942 | John Atanasoff & Clifford Berry
ABC Computer | Who was first in the computing biz is not always as easy as ABC. |
1944 | Howard Aiken & Grace Hopper
Harvard Mark I Computer | The Harvard Mark 1 computer. |
1946 | John Presper Eckert & John W. Mauchly
ENIAC 1 Computer | 20,000 vacuum tubes later... |
1948 | Frederic Williams & Tom Kilburn
Manchester Baby Computer & The Williams Tube | Baby and the Williams Tube turn on the memories. |
1947/48 | John Bardeen, Walter Brattain & Wiliam Shockley
The Transistor | No, a transistor is not a computer, but this invention greatly affected the history of computers. |
1951 | John Presper Eckert & John W. Mauchly
UNIVAC Computer | First commercial computer & able to pick presidential winners. |
1953 | International Business Machines
IBM 701 EDPM Computer | IBM enters into 'The History of Computers'. |
1954 | John Backus & IBM
FORTRAN Computer Programming Language | The first successful high level programming language. |
| Stanford Research Institute, Bank of America, and General Electric
ERMA and MICR | The first bank industry computer - also MICR (magnetic ink character recognition) for reading checks. |
1958 | Jack Kilby & Robert Noyce
The Integrated Circuit | Otherwise known as 'The Chip' |
1962 | Steve Russell & MIT
Spacewar Computer Game | The first computer game invented. |
1964 | Douglas Engelbart
Computer Mouse & Windows | Nicknamed the mouse because the tail came out the end. |
1969 | ARPAnet | The original Internet. |
1970 | Intel 1103 Computer Memory | The world's first available dynamic RAM chip. |
1971 | Faggin, Hoff & Mazor
Intel 4004 Computer Microprocessor | The first microprocessor. |
1971 | Alan Shugart &IBM
The "Floppy" Disk | Nicknamed the "Floppy" for its flexibility. |
1973 | Robert Metcalfe & Xerox
The Ethernet Computer Networking | Networking. |
1974/75 | Scelbi & Mark-8 Altair & IBM 5100 Computers | The first consumer computers. |
1976/77 | Apple I, II & TRS-80 & Commodore Pet Computers | More first consumer computers. |
1978 | Dan Bricklin & Bob Frankston
VisiCalc Spreadsheet Software | Any product that pays for itself in two weeks is a surefire winner. |
1979 | Seymour Rubenstein & Rob Barnaby
WordStar Software | Word Processors. |
1981 | IBM
The IBM PC - Home Computer | From an "Acorn" grows a personal computer revolution |
1981 | Microsoft
MS-DOS Computer Operating System | From "Quick And Dirty" comes the operating system of the century. |
1983 | Apple Lisa Computer | The first home computer with a GUI, graphical user interface. |
1984 | Apple Macintosh Computer | The more affordable home computer with a GUI. |
1985 | Microsoft Windows | Microsoft begins the friendly war with Apple. |
|
|
|